Особливості роботи закладів ресторанного господарства

 

Особливості роботи закладів ресторанного господарства відповідно до Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 року № 219, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 20.08.2002 року за № 680/6968 зі змінами та доповненнями.

Ресторанне господарство це вид економічної діяльності суб’єктів господарської діяльності (далі - СГД) щодо надавання послуг відносно задоволення потреб споживачів у харчуванні з організуванням дозвілля або без нього.

Заклади ресторанного господарства поділяються за типами: фабрики – кухні, фабрики – заготівельні, ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних виробів, кафетерії, а ресторани і баритакож на класи (перший, вищий, люкс).

Суб’єкти господарської діяльності у сфері ресторанного господарства при облаштуванні закладу згідно з обраним класом повинні мати необхідні виробничі, торговельні та побутові приміщення, а також обладнання для приготування та продажу продукції згідно з вимогами, встановленими законодавством. Відкриття закладу ресторанного господарства узгоджується з органами місцевого самоврядування та установами державної санітарноепідеміологічної служби.

На фасаді приміщення закладу ресторанного господарства повинна розміщуватись вивіска із зазначенням його типу (класу), назви, найменування СГД та режиму роботи.

Засоби вимірювальної техніки повинні бути у справному стані та мати чіткий відбиток перевірочного тавра. На торговельнотехнологічне обладнання, інвентар та посуд, що підлягають обов’язковій сертифікації, СГД повинен мати сертифікат відповідності.

Роздрібна торгівля алкогольними напоями і тютюновими виробами в закладах ресторанного господарства здійснюється суб’єктами господарської діяльності за наявності відповідних ліцензій.

Працівники, які займаються виробництвом, зберіганням, продажем харчових продуктів і продовольчої сировини, зобов’язані мати професійну спеціальну освіту. Усі працівники, зайняті у ресторанному господарстві, проходять медичне обстеження, результати якого відображаються і їх особових медичних книжках.

Кухарі та кондитери повинні бути забезпечені на робочих місцях технологічними картами із зазначенням норм закладки продовольчої сировини та харчових продуктів на страви або вироби та технології їх приготування.

Розрахунки за продукцію й надані послуги в закладах ресторанного господарства здійснюються за готівку та/або в безготівковій формі (платіжні картки) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.

У закладах з обслуговуванням офіціантами оплата вартості продукції здійснюється споживачем безпосередньо офіціанту відповідно до рахунка, який виписується на бланку встановленої форми. Після розрахунку офіціантом споживачеві надається розрахунковий документ.

У меню зазначається перелік страв та напоїв власного виробництва, вихід і ціна однієї порції. У прейскуранті зазначається перелік алкогольних і безалкогольних напоїв, пива, тютюнових. Кондитерських виробів та інших закупних товарів, маса, об’єм і ціна на відповідну одиницю продукту, крім того, для алкогольних напоївємність пляшки, ціна за пляшку, за 50 та 100 мілілітрів. Меню і прейскурант мають бути підписані керівником, бухгалтером та матеріальновідповідальною особою (заввиробництвом, бармен тощо) і скріплені печаткою СГД.

Споживачам надаються можливості: ознайомитись з меню і прейскурантами до початку обслуговування; перевірити об’єм, вагу та ціну продукції, відповідність її якості вимогам нормативних документів.

При виявленні недоліків у якості продукції та наданні послуг, недоважування або обрахунку СГД на вибір споживача зобов’язані: безкоштовно усунути виявлені недоліки; зменшити розмір оплати за продукцію або послугу; замінити на аналогічну продукцію належної якості або вдруге надати послугу; повністю відшкодувати витрати споживача, пов’язані з придбанням неякісної продукції або наданої послуги.

Забороняється встановлювати мінімум вартості замовлення й пропонувати споживачу обов’язковий асортимент продукції.

СГД зобов’язаний: відвести спеціальні місця для куріння, обладнані витяжною вентиляцією; забезпечити збереження речей споживачів у гардеробі.

Книга відгуків і пропозицій установленого зразка повинна знаходитись на видному та доступному для споживачів місці. СГД повинні обладнати на видному місці Куточок споживача, де вміщується інформація для споживачів, у тому числі інформація про розташування місць для куріння та про шкоду, яке завдає здоров’ю людини куріння тютюнових виробів.